Hubnutí a diety Zdraví a krása

Jak přestat kouřit a nepřibrat

Pokud patříte do skupiny kuřáků, kteří se svého zlozvyku chtějí zbavit, ale zároveň je děsí obava nabraných kilogramů, musíte si vše nejprve ujasnit sami se sebou. Skálopevné odhodlání je pro začátek velice důležité. Musíte být rozhodnuti na 100 %. Pevná vůle je v tomto případě k nezaplacení.

Když sami sebe takto psychologicky zpracujete, mělo by být dalším krokem přijetí skutečnosti, že prostě trochu přiberete. Smiřte se s tím jako s holým faktem. V případě, že budete dopředu počítat s přírůstkem váhy, můžete zavést nějaká preventivní opatření, aby nebyly následky příliš dalekosáhlé.

Metabolismus každého z nás funguje jinak rychle a právě vstřebávání nikotinu ho dokáže urychlit. Pokud tedy budeme předpokládat, že samotným kouřením spálíme denně cca 800 kJ, musíme si najít jiný způsob vydání přebytečné energie. Takže, když přestaneme kou-řit, zároveň zařadíme nějaký pohyb navíc. Alespoň svižnější procházky nebo plavání.

S dalším problémem se budou potýkat naše ústa a ruce. Oboje bude nezaměstnané a prázdné. Musíme s tím tedy počítat a mít v zásobě něco neškodného, čím si vypomůžeme. Místo pojídání různých pochutin či bonbónů je lepší mít připravené žvýkačky, eventuálně ovoce nebo zeleninu. Do ruky si můžeme vzít tužku a něco si psát, případně jen tak ledabyle čmárat.

Přesvědčte sami sebe, že vám bude bez kouření lépe. Místo krabičky cigaret si dopřej-te něco zdravého na zub, dodržujte zásady zdravé životosprávy a občas zařaďte nějakou po-hybovou aktivitu. Pokud se do odvykání pustíte takto, s rozumem, nemusíte se bát příliš vel-kého přírůstku hmotnosti. Případně nabytá 3 – 4 kila snadno dáte dolů, až si tělo na nový režim zvykne. Když ovšem přiberete více bude chyba někde jinde.

Foto: http://www.sxc.hu/photo/1319309

admin

1 komentář

Klikni a komentuj

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

„Žití, to je největší umění na světě, neboť většina lidí pouze existuje.“ Oscar Wilde