Hubnutí a diety Zdraví a krása

Jak správně běhat a hubnout?

Chcete svůj volný čas investovat do zdraví a budování lepší postavy? Úmornou dřinu v posilovně dnes nechme stranou a zaměřme se na pohyb, který zvládnete i vy. Aby taky ne, běhání je naprosto přirozené a patří mezi nejefektivnější způsoby jak zhubnout. Nebudete potřebovat žádné drahé vybavení a kromě toho, že díky němu shodíte pár kilo, budete zároveň relaxovat a odpočívat. Prozradíme vám, jak správně běhat a na co si dát pozor.

Vybavení, se kterým se vám bude běhat lépe

V úvodu jsme zmínili, že nebudete potřebovat žádné drahé pomůcky, nicméně přesto by ve vaší výbavě neměla chybět kvalitní běžecká obuv. V nevhodně zvolených botách budou vaše svaly trpět, může se vám poškodit klenba chodidla a v případě pravidelného běhání dojde k narušení celé rovnováhy těla. Kvalitní boty na běhání hravě absorbují nerovnosti (typ podrážky proto vybírejte s ohledem na prostředí, ve kterém budete běhat) a ztlumí došlap tak, aby nedocházelo k narušování klenby.

Předpokládáme, že budete chtít běhat stylově a pořídíte si také běžecké oblečení, které nejenže dobře vypadá, ale zároveň vám poskytne dostatečný komfort, aniž by vás omezovalo v pohybu.

Mezi další praktické doplňky pro běh patří např. běžecké ledvinky, které pojmou lahve s pitím a pár drobností jako je mobil či klíče.

Běžecká obuv

Jak začít s běháním?

Běhání a hubnutíNemáte-li s běháním žádné zkušenosti a nepatříte-li mezi fyzicky zdatnější jedince, nespěchejte. Začněte pomalu, třeba jen rychlejší chůzí a prokládejte ji krátkými úseky běhu. Pokud to během svých prvních běžeckých dní přeženete, nevyhnete se svalové horečce, která vám může běhání nadobro znechutit. Časem si vaše tělo na „novou“ aktivitu zvykne a sama se budete divit, co zvládnete.

Chystáte-li se běhat především kvůli hubnutí, měla byste se běhu oddávat pravidelně min. 3x týdně. Ideální je pondělí, středa a pátek – a víkend využijete k relaxaci.

Pozor! Aby se při běhání začaly spalovat tuky, musíte se dostat na správnou tepovou frekvenci. Na přesném údaji, který by vám měl tepový měřič ukazovat, se sice odborníci přesně neshodli, ale obecně platí, že tělo spaluje tuky při cca 60 – 70 % maximální tepové frekvence. Její přesnou hodnotu vám prozradí lékař, případně použijte tento vzorec: 220 – váš věk = TP max.

Tip na závěr

Nezapomeňte, že před během je velmi důležité protahování neboli stretching. U důkladně protaženého svalstva nehrozí, že během pohybu dojde ke zranění. Protáhněte si nejen nohy, ale také ruce a zbytek těla, neboť ho při běhání. To samé proveďte i po běhu – předejdete bolesti svalů.

admin

1 komentář

Klikni a komentuj

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

„Čas si vymysleli lidé, aby věděli, od kdy do kdy a co za to.“ Jan Werich